pondělí 7. července 2014

Děti víl - Stefan Bachmann

První recenze knihy je tady!


 Děti víl - Stefan Bachmann

Název: Děti víl
Autor: Stefan Bachmann
Nakladatelství: Euromedia group
Rok vydání: 2013
Počet stran: 325



   Koho neuvidí, toho neoběsí. Touto zásadou se musí řídit malý Bartoloměj Kotlík a jeho sestra Hetička, děti lidské matky a vílího otce. Spolu s maminkou žijí na předměstí ve Staré Vraní uličce města Bath. Jsou to vyvrhelové, přezdívá se jim podivíni a lidé ani víly s nimi nechtějí mít nic společného.
   Jednoho dne navštíví jejich uličku krásná dáma v šatech barvy švestek. Bartoloměj ji pozoruje z okna. Kdo to je? Co má za lubem? Náhle se zvedne vír černého peří, dáma v něm zmizí i s chlapcem z protějšího domu a Bartoloměj zapomene být opatrný.
   Při svém dobrodružství potká dámu ve fialovém, temného a hrozivého Jacka Čerta, mocného elfa Jana z Lekořičné Středy a nakonec Artura Jelibo, mladého muže, který se stejně jako Bartoloměj snaží proklouzávat životem nepozorován. Dokáže Bartoloměj zachránit svět a pomůže mu Artur Jelibo, nebo ho odsoudí jako ostatní?

   Osobně se mi velmi líbí popisování detailů, i když někdo by to mohl považovat za zbytečné. Člověk si díky nim dokáže vše živě představit.
   Myslím si, že postavy jsou velmi pěkně propracovány, ale občas je děj okolo Jacka Čerta a dámy ve fialovém až moc zamotaný. Moc se mi nelíbil Jan z Lekořičné Středy, protože jeho přístup k věcem a zodpovědnosti byl příšerný, na druhou stranu... Každý příběh potřebuje svého padoucha. :)

   Velmi mě zaujalo zpracování obalu. Hned poté mě bouchl do očí skvělý název. Nakoukla jsem na několik stránek a obsah se zdál zajímavý. Po přečtení prvních kapitol, kdy se střídaly příběhy dvou hlavních hrdinů, mi kniha tak skvělá nepřišla. Jakmile jsem se ale dostala hlouběji do dění, nemohla jsem přestat číst. S napětím jsem čekala, co se stane a závěr knihy mě překvapil.

   I když je kniha určena pro čtenáře od 9let, i já jsem si čtení užila. Knihu bych doporučila všem, kdo v knihách hledají napětí a fantasii.

Tuto recenzi také najdete na bratrově blogu.

Strixie

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu ráda za komentáře i kritiku, jen sem s tím. :)