středa 7. ledna 2015

Labyrint: Útěk - James Dashner

Seznam všech dílů naleznete zde.

Labyrint: Útěk - James Dashner
Labyrint I

Název: Labyrint: Útěk
Autor: James Dashner
Série knih: Labyrint
Nakladatelství: Euromedia Group
Rok vydání: 2014
Počet stran: 358




   Když se Thomas probudí ve výtahu, nepamatuje si nic než své jméno. Nemá žádné vzpomínky na rodiče ani domov a netuší, jak se dostal tam, kde je. Není však sám. Když se výtah otevře, Thomas zjistí, že má kolem sebe chlapce, kteří ho vítají na Place, širokém prostranství uzavřeném vysokými kamennými zdmi. Placeři, jak si jeho obyvatelé říkají, nevědí, proč ani jak se tam ocitli. Vědí jen to, že se každý den otevřou kamenné brány do labyrintu, který je obklopuje. Stejně tak se každý večer zavřou a nikdo nechce zůstat v labyrintu po setmění. Jednou za měsíc přiveze výtah nového chlapce a každý týden zásoby. Thomasův příchod Placeři očekávali. Ale další den výtah přiveze dívku. Vůbec první, která na plac dorazila. A ještě překvapivější je zpráva, kterou jim doručí. Placeři byli vždy přesvědčení, že když se jim podaří vyřešit labyrint, najdou cestu domů... Ale čím dál víc se zdá, že žádné řešení není.
   Po příchodu dívky si Thomas začne připadat jiný. Něco mu říká, že by mohl znát nějaké odpovědi. Musí najít způsob, jak by se mu vrátily vzpomínky. Jedno řešení zná, ale to je příliš bolestivé. Dokáže si vzpomenout a najít cestu z labyrintu?

   Thomas je zvědavý, odvažný, chytrý a bystrý chlapec. Je to oblíbenec "Tvůrců" (Strůjci labyrintu). Tommyho nejlepší kamarád se jmenuje Chuck. Je to malý tlustší chlapec. Často Thomase vytáčí svým neustálým mluvením. Teresa - vůbec první dívka v Placu - je hezká a chytrá. Ona a Tommy jsou mezi sebou schopní komunikovat pomocí telepatie. Alby, vůdce Placerů, je přísný, někdy až nepříjemný vysoký černoch. Jeho nejlepší kamarád je Newt. Newt je zástupcem Albyho. Je mírný a hodný, ale zároveň si dokáže zjednat pořádek. Velmi lpí na pravidlech a řádu, bez kterého by se Plac změnil v chaos. Minho, chlapec s asijskými rysy, je nejlepší běžec (běžci zkoumají labyrint a mapují ho). Je to má nejoblíbenější postava knihy.

   Už v obchodě mě kniha zaujala svým názvem. Jakmile jsem začala číst, ponořila jsem se hluboko do příběhu a bylo velice těžké přestat. Když jsem knížku odložila, myšlenky mi pořád běhaly okolo děje, jaké by mohlo být pokračování a jak to nakonec celé skončí. Konec mě nemile překvapil.
   Byla jsem zvědavá, zda bude film taky tak skvělý. Na začátku se vše rychle rozjelo, konec byl roztažený, ale celkově na mě film udělal dojem a ohodnotila bych ho kladně.
   Labyrint: Útěk bych doporučila všem čtenářům fantasy knih. Bylo to napínavé dobrodružství, ve kterém nechyběla zábava, a našla se tu i trocha smutku.




Následující díl: Spáleniště: Zkouška

Strixie

1 komentář:

  1. Knihu jsem zatím nečetl, ale film se mi líbil. Určitě se na ni vrhnu, až bude víc času.

    OdpovědětVymazat

Budu ráda za komentáře i kritiku, jen sem s tím. :)